tisdag 13 juli 2010

Fiske



Dagen efter en halv dags fiske i båt. Resultatet blev en öm bak, två brända ben och ingen fisk. Min mamma tror på huggtabellen och enligt henne så är den bra nu. Men orsaken till min fisketur var nog vädret och möjlighet till svalka. Sen att fisken gäckade mig precis när jag ska ro i land med att visa sin ryggfena några meter från båten gjorde att det blev två timmar extra fiske. Men inte nog med det senare på kvällen gjordes ett försök till i våran andra tjärn utan resultat. På vägen hem stötte vi på fyra små Finnspetsvalpar som kanske kommer att bidra mer till maten än mitt fiske. Tänk vilket privilegium att vara jägare då menar jag bonusen som finns i frysen för den sena middagen fick bli älgkött. Fast frågan är om mamma har rätt års huggtabell och tur är att jakten inte påverkas av huggperioder. Eller kanske det är så även där...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är nog mer jägare än fiskare...
Vilka bilder! Huggklicket på kameran fungerade väldigt bra denna dag i alla fall! /Anette