tisdag 30 augusti 2011

Zlatan

Har jag tur så kanske jag kan ladda upp ett inlägg, beroendet av internetuppkoppling är konstaterat. Utkastad från och till i två veckor sen det började regna och det verkar som om fukt i backen inte är så bra. Helgen var tryckande, mulen, varm och tyst. Inte en bris och inte ett ljud hördes i skogen, obehagligt tyst. Jag och Grip kom oss ut på en dags jakt som inte resulterade i annat än motion. Fåglarna som varit där tidigare fanns inte kvar. Men hunden var lycklig, verkligen värt att glädjas åt. "Vi hemska mördare som njuter av att plåga djur", Världen börjar vara sjuk och infekterad. Nu är Zlatan i skottgluggen, det kan man kalla strategiskt arbete av de som vill höras. Jag hoppas att man funderar mer än en gång innan man följer deras budskap. Alla måste vara på sin vakt och tänka själva, kombinationen av ett budskap och starkt ledarskap har världshistorien varit med om förr. Vad försvarar att man rättfärdigar angrepp mot människor?http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2011/08/Zlatan-forfoljd-av-djurrattsaktivister-1.17904/

1 kommentar:

Gammelmatten sa...

Så avundsjuk jag blir. Längtar efter ny gordon och tjäderskog! Tycker att jag känner igen stilen;)misstänkt likt far, kolla bilden under hundfliken. Skitjakt på dig!