lördag 7 juli 2012




Nu är det plötsligt högsommar här. Men av tidigare erfarenheter kan man inte vara säker på att den består, men en sak är säker hade det varit midsommar nu hade man hittat minst sju sorters blommor att lägga under huvudkudden. Det är inte bara blommorna som hunnit ikapp även mygg och knott kämpar för att föröka sig. Åka till Kvikkjokk för att härda sig mot mygg är inte nödvändigt det räcker med att gå ut här hemma och jag börjar förstå att det säljs "myggjagare" för många tusenlappar. Jag som alltid har pratat om mental träning när det gäller mygg. Jag har faktiskt kikat på den mindre varianten av Moscito dödaren. Men jag biter ihop och försöker att leva som man lär.

4 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Vi har mest knott här nere i år...fina bilder. Jag fick en vit blåklocka på bild idag, inte så vanliga tror jag.

Kicki sa...

Vita varianter finns av många arter. Snart blommar mina två vita rallarrosor

Kicki sa...

Hej! Förra året när jag kikade i din blogg gick det inte att kommentera! Fina naturbilder du visar, och stugan ser jättefin ut! Du träffade min man och son förra sommaren, han visade dig källan!
Vi har inte haft så mycket mygg här men idag när dottern och jag var på promenad fick vi sällskap av ett gäng!

Kicki sa...

Kul att du tittat in, har kollat in din också. Jag hoppas mannen och sonen inte bara minns myggen. Det är inte som det brukar vara med myggen dom är många och ilskna.