måndag 5 oktober 2009

Alltid tillgänglig

Kan inte låta bli att förundras över våran tillgänglighet. Man kan tycka illa om det, men man bestämmer faktiskt själv. Och vad bestämmer man? Mobilen får följa med påslagen eller ev. på ljudlöst. Ringer det och man hör signalen måste man svara eller ser man ett missat samtal måste man ringa upp. Behovet är skapat! Man behöver bara utgå ifrån sig själv hur irriterande det är när någon inte svarar. Var jag tvungen att svara här blodig upp till armbågarna ? Nej, men ändå så gjorde jag det. Hur många gör detsamma, och hur många har fått vända hem för att de glömt telefonen?

5 kommentarer:

Astrid sa...

Men jag var på posten en gång för länge sedan när kvinnan inte svarade i telefon när hon tog betalt av mig
Så jag sade att du får gärna svara för jag blev stressad
Då svara expediten: Men den personen får väl stå i kö som alla ni andra

Kicki sa...

Det var klokt sagt. Problemet är väl att den som ringer inte förstår att den står i kö.

Anonym sa...

Har du tänkt på att mobilen kan stängas av? I fall man stycker en älg och vill inte nås för tillfället :-) /Katja

Anonym sa...

Hej Kicki!Blogga gärna oftare om har tid.En som läser i V-rim

Kicki sa...

Kul att du läser;-) Haft lite uppehåll när det varit mycket annat. Det kanske blir bättre