söndag 11 april 2010

Björnobs

Hälften av byns hundar bor inom 200 meter. Mina två och som här grannens, en salig blandning av hundraser för olika ändamål. Grannens är riktiga gårdshundar, i tider när man inte får ha hundar lösa är det mycket praktiskt. Här i huset är det numera ett måste att alltid ha dörren låst. Det har varit ett antal rymningar tidigare år med mycket möda och svett. Gordon settern har öppnat dörren och den lilla grå har bestämt väg. Vid ett tillfälle var jag ute på sök en sen kväll. Bara en bit hemifrån såg jag en svart setter som sprang över vägen, lycklig tryckte jag på gaspedalen för att hinna fram och precis när jag skulle stanna och ropa kom nästa gestalt över vägen. Det var inte en hund utan två björnar. Nu finns det en ständig fråga i det här huset "har du låst dörren?".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du att björnarna har lärt sig att öppna dörren och hälsa på?
/Katja

Kicki sa...

Har sett på TV att dom kan det och det var inte tecknat:-)

Anonym sa...

Nog kan ni vara lite generösa och bjuder på riktig fet lax i så fall? /Katja