onsdag 30 mars 2011

Bak o mat

Jag fortsätter med recept från tidningen Vi årgång 1944. Jag vet inte om detta finns i dagens kokböcker och tiden räcker inte till efterforskning. Rent teoretiskt måste alla dagens recept vara ganska lika och vad säger att man inte kan kopiera en kokbok. Det kanske är så man gör, ändrar 1 tsk till 2 tsk, lite annan text och ett säljande omslag. Det är sällan jag använder kokböcker och min tillhör gruppen grundläggande vardagsmat. Jag tillhör inte den flitigaste på att pröva nya rätter eller bakverk. Vad dom som äter min mat har för åsikter är en annan fråga, Tja...antingen eller och blir det "eller" får dom stå för kokbokskonstens bjudningar själva.

2 kommentarer:

Astrid sa...

Det ser ju gott ut i alla fall ,kul

Kicki sa...

Mamma har så många gamla recept