lördag 29 oktober 2011

Garmin Astro är guld värt

En oskarp Smula
  
En glimt av Stormyran från Lillberget

En dag utan att se eller höra en älg. Jag har gått med Smulan, systers hund som verkligen måste få en chans. Hade verkligen önskat att jag kunnat ringa till henne och säga att nu har jag skjutit en älg undan Smulan. I övrigt var det en fin dag med uppehåll och lite sol. Kameran bar jag nästan i onödan idag, jag tog fem bilder och kånkade omkring på kameraväskan. Jag har inte en jaktryggsäck med kamera i utan en kameraväska med en liten kaffetermos och vatten. När jag  kom jag hem och skulle slå av Gps´en till Astron  upptäckte jag att den var borta. Inte kul, bara tillbaka och söka och tills slut så hittade jag den. Glad och nöjd var jag och förstod verkligen vilken bra teknikpryl man bär på. Numer är det till och med kul att sitta på pass fastän man är offside, så länge man har kommunikation med hunden. Det blev en bra dag och morgondagen kan bara bli bättre.

1 kommentar:

Fjällripan sa...

Vilken tur att du hittade den :) Ja jag har förstått att det är en bra grej, kul att ha koll på hunden och kunna "analysera" sen. Synd bara att dom är så dyra,men det är det väl värt :) Fina bilder från skogen.

ps det fixade sej med kommentarsrutan ser jag ds