onsdag 26 oktober 2011

Smakråd

Trodde det var en lätt match att välja ut bilder för att göra Canvastavlor men så var inte fallet. Bilder som förr var bra har blivit sämre, man blir självkritisk och har inte den kunskapen vad som är bra och mindre bra. Skärpan kan vara bra men det kan vara något i bilden som stör osv. Jag har gjort det misstaget under åren att inte samla det jag då har tyckt varit bra. Mappa bättre bilder får bli något att tänka på framöver.  Här i collaget är förstås inte bilderna "hela" men en liten hint kanske man kan få? Tanken är två större canvastavlor och fyra mindre. De ska sitta i den gamla kronkojan söder om Piteälven nära odlingsgränsen alltså mitt i skogen med vitt som tema. Verkligen inte lätt för en "hemmablind".

3 kommentarer:

Fjällripan sa...

Så otroligt svårt, jättefina bilder allihop...

Jag försökte skriva ner favoriter...men det gick inte, för då kom nästan alla med, men jag tycker att du ska välja lite utifrån årstider och harmonerande färger...

Kan du skicka mail till mej istället, jag förstod inte hur man skulle göra...suss_lind@hotmail.com

Anonym sa...

Älle bälle bi... så kan du göra, för alla är väldigt bra! /Anette

Fjällripan sa...

Nu väljer jag favoriter här med :) Nr 2 (så häftigt att du fått med haren,fast kanske den är för mörk...) 8, 9, 10, 11, 13, 16, 17...
näää jag blir helt snurrig i huvudet, vilka du än väljer så blir det bra, för som sagt så är alla jättefina!

Ha en bra dag :)