fredag 25 maj 2012

Sommarvärme


 

Inga perfekta bilder, vi kan kalla det snabba skott på en biltur igår kväll. Sommaren har gjort sitt första intåg med en eftermiddagstemperatur på 21 plusgrader. Men det bästa är att hela dygnet är ljust. Vid midnatt satt jag med kikaren och spanade in räven från köksfönstret som har hittat sitt skafferi ute på åkern. Jag hoppas att han håller efter stammen av vattensork för här verkar inte sorkstammen ha kraschat. Jag ser dom stora svarta sorkarna springa mellan gångarna. De har minerat både gräsmattan och min blomhög och indirekt ställt till det med att finnas där under. Det är dom fyrbenta hunddjuren i huset som bokstavligen har försökt att hitta dom. Jag har med andra ord en hel del djupa gropar i gräsmattan och jag saknar en del av blommorna i min plantering.

2 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Sorkar är inte kul. VI har möss i trädgården och hundarna gräver bra hål här och där. Sambon hällde vatten i dem och då flög mössen ut :-)
Vi har faktiskt +26 gr i skuggan nu...
Fina bilder, hoppas du får räven..

Fjällripan sa...

Harbilden blev toppenbra! :)