torsdag 17 maj 2012

Visby







Tre dagar på Gotland, inte semester utan en stor träff med kollegor från hela Sverige. Med stor menar jag ca 500 personer. Full rulle är en sammanfattning för denna resa. Känns bra att man haft förmånen att se lite av denna ö tidigare för nu fanns det inte mycket tid för utforskning. Ett intryck är engagemanget för dess historia som är mycket gammal och rollspel fängslar. Vårat inleddes med att en eldslukerska presenterade en tävling som var lagd i området kring muren. Den var på tid och fokus var att vinna vilket ledde till att man fick en "snabb" blick av historien. Jag gillar historia så hade jag varit gotlänning hade jag nog suttit där någonstans förklädd till något som varit tidstypiskt. Vem vet kanske på galgbacken.

2 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Fint där, kul med jobbresa dit. Inte alla som har en sådan förmån.

Fjällripan sa...

Så otroligt vackert, jag har faktiskt aldrig varit där...