söndag 20 juni 2010

Mamma 70 år


En vecka med jobb, möten och skytte prov för jägarexamenselever som avslutades med kalas. Mamma fyllde 70 år, en ärbar ålder som inte syns eller märks på henne. Tänkt det omdiskuterade ämnet vad utmärker ålder? Utseende eller tanke. Tänk att förr tyckte man att äldre människor var gamla. Men av någon konstig anledning upptäcker man med tiden att man blir inte äldre bara mera erfaren. Kunde man undvika speglar så vore allt frid och fröjd. Mamma fick lite teknikprylar i present, hennes första bärbara dator en digital systemkamera och ett extra objektiv. Hennes spontana reaktion var, vad tror ni om mig? Var det inte nog att jag tog Jägarexamen. Men vi tror på henne, och det hoppas jag att mina barn också gör den dagen jag håller i kalaset.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulera Elly från mig! Gerd