torsdag 23 september 2010

Fotojakt




Bara njuta av höstens färger innan löven ligger på backen. Nederbörd i form av snö kan komma vilken dag som helst. Bilderna här togs på jaktpasset när jag kände att det var lika bra att avsluta. Det var en klassiker, ingen bil hade passerat på hela förmiddagen. Plötsligt kom det två bilar som såg min lysande keps en bit in i skogen. Bilarna tvärstannade en tjej hoppade ut med en Sverige atlas i handen och ropade att dom var "lost". Jag hyssjade med fingret och tonen blev något lägre när hon förstod att vi var "hunting". Man kan ha lite förståelse att alla inte vet särskilt inte utländska turister. Dom skulle till Storforsen och klart visar man vägen. När de andra i bilen vevat ner rutan för lite fotografering så insåg jag att dom förstod mer än jag trodde. Något som kunde liknas vid ett försök att skrämma hördes och jag förstod att det var inte riktat mot mig. Vem vet kanske jag hamnade på någons blogg med en rynka i pannan som ett minne av deras resa till Storforsen.

Inga kommentarer: