onsdag 15 september 2010

Lyxpass


Man tager vad man haver som Cajsa Warg sa på 17oo-talet. Kände mig som en Cajsa imorse när det var ett riktigt surt väder. Jag mådde riktigt gott under parasollet men måste erkänna att jag skämdes en aning. Ett vägpass efter timmerleden en icke så vältrafikerad skogsväg men idag passerade det ovanligt många bilar med vad jag förmodar jägare. Jag kan säga att många såg inte vem som satt på passet för varje gång det kom en bil gick jag för att reka en bit därifrån. Förmiddagen var i övrigt lugn där jag befann mig och jag måste än en gång säga Garmin Astron förhöjer stunderna på pass. Jag spanade på spåren i GPS-en från jaktkompisens Tindra och helt omöjligt är det inte att det skulle kunna smita förbi en älg på mitt pass. Men förstås så blev det inte så. Eftermiddagen gick också i födans tecken potatis upptagning och om vi återgår till Cajsa Warg så var det en knöl som var ganska ny för den tiden. Men vad är så gott som en gammeldags älgstek med potatis. Men som det ser ut nu blir det nog bara potatis i vinter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man tager vad man haver. Inte ska du stå utan älgstek! Ve och fasa, då får du av mig i så fall ;)/Anette