lördag 12 november 2011

Älgjakt med makro






Har precis  fått tillbaka värmen efter en ovanligt kall dag, imorse visade termometern -9 som är något av en bagatell av vad som är normalt den här årstiden. Jag har stått på pass mitt i händelsernas centrum, ståndskall på älg öster om mig och hardrev åt väster. Fick se den vita haren men var inte snabb nog att få den på bild, men jag var "beredd" när stövaren kom och hittade vart haren hoppat av vägen. Mitt i allt detta var det lite dötid och då är det lätt att hitta annat att roa sig med. Fota allt som är smått och fruset. Fascinerande att se hur iskristallerna bildas kring allt levande och dött. Sen skulle nog någon förbipasserande tycka att det var fascinerande att se en älgjägare ligga på mage med bössan på rygg och siktet i kameran.

2 kommentarer:

Fjällripan sa...

Hihi en lustig syn :) Men jättefina bilder blev det, du är duktig på närbilder. Låter som en spännande dag :)

Anonym sa...

Vad fina bilderna blev ska bli kul att se dom på väggen