tisdag 17 november 2009

Minnen




Jag har kämpat i snart en vecka för att ladda ner ett bildspel, men jag får ge mig. Det började med en rensning i bildarkivet och sen fastnade jag i sommarens fjällbilder. Man kan säga att det är en medicin för denna ej dödliga men kroniska sjukdom "fjällsjukan. Fjäll, snö, sol och som här fylld av lugn och tystnad leder en direkt till cybersspace. Vad står det om fjällbinka och isranunkel? Det är bara att googla. Nästan pinsamt att tala om för dom yngre att när jag var liten fanns bara en tv kanal, och det enda barnprogram jag mindes var Humle och Dumle. Skulle man mäta ålder i det, så tillhör man helt klart stenåldern. Men jag får väl säga, ialla fall till mina barn "ni kan vara stolta, jag försöker i alla fall följa med i utvecklingen". Frågan är hur mycket information det ryms i en människohjärna, eller hur mycket kan man plocka ut...

2 kommentarer:

Anonym sa...

...fjällbilder är farliga; ontvackert är det! /Annakarin

Kicki sa...

Ja du vet Råvve!!