måndag 9 november 2009

Vinterdag


Jobbat hemifrån idag. Vilken vinterdag! Tänk om alla hade en sån här vy från kontorsfönstret. Jag är nog glad att det inte är så. Ifjol vid samma tid med hemma jobb hade jag älgar i skogen här bakom bastun. Då blev det att snabbt byta kläder, koppla hunden och hämta bössan. Hunden gjorde vad han skulle men jag lyckades inte ta mig fram tillräckligt nära, det stannade där det var som mest risigt och surt. Det drog iväg och sen började det att skymma. Men arbetet kunde inte vara, så det blev ett kvälls och natt jobb. Idag har jag försökt att undvika att titta in i skogen ifall.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

va' fort man blir "beroende" - började undra när novembers andra skulle dyka upp...
/A

Joel sa...

Det är vackert hemma!

Kicki sa...

A/Har haft lite blog semester;-)

Hur är det Jolle. Finns det inget att läsa hemma?

Anonym sa...

. . . inte snällt av mig; A=Annakarin . . .

Anonym sa...

Ja vad fint det är där hemma... //Anna