måndag 29 november 2010

Kalas


Ja då var älgjakten slut för den här säsongen och nu börjar den stora uppstädningen inför jul och nyår. Helgen bjöd även på en överraskning. Order var: ombytt och klar halv sex på lördagskvällen för då kom taxin. Det kändes verkligen besvärligt och ärligt talat "mostat". Efter en dag ute i -15 grader hade TV soffan under dubbla filtar varit att föredra. Jag hade ingen aning om vad som var på gång och det sista jag trodde var en uppvaktning i förskott. Mina arbetskamrater hade ställt till med firandet i byastugan i Korsträsk och tur var det att jag inte vägrade åka med i bilen. Jag hade faktiskt tänkt hoppa över mitt kalas för sån är jag, men så här i efterhand kan man fundera hur det skulle ha varit om ingen brydde sig. Nä, jag blev glatt överraskad och har nu fått börja vänja mig med vad som komma skall. Hittade dessa tänkvärda ord i mailen idag.
Att åldras är som att bestiga ett berg. Man blir lite andfådd men får en mycket bättre utsikt

Inga kommentarer: