tisdag 16 november 2010

Rävåtel

Bärbar rävåtel för en riktig bya tjuv. Räven har besökt de flesta gårdarna i byn, i brist på föda försvinner sopkvastar, sopor och foppatofflor. Mitt bäverskinn är helt klart intressant, det fick jag spåra en bit in i skogen. Inte lustigt med räv på farstu bron om den visar sig ha rävskabb. Här bakom huset är det skjutit en räv förut och vad som gör det minnesvärt är att mitt i natten när det small vaknade min pappa som var på besök, han var helt förstörd och trodde att något allvarligt hade inträffat. Sen var det dottern som inte ens reagerade. Nu är alla i huset varnade och jag hade tänkt att ta den i natt. Jag tror inte jag är ensam i byn som har tänkt detsamma så vi får se vem som har den intressantaste åteln eller vem som håller sig vaken längst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!/Gunnel

Anonym sa...

Skitjakt på dig
/ Nina