måndag 1 november 2010

Sista helgen i Oktober


Helgen har varit ganska bra, jag säger ganska för att på Lördagen när jag kom fram på mitt pass såg jag något som liknade bakdelen på en älg stå i kanten av snåret. Det var inte något smygföre så den var bara att räkna bort. Söndag gick jag inte så långt hemifrån med Rock och han fick lust att springa hem. Jag kan förstå att han gav upp för där fanns inte ett spår av en klöv. Min uppgift fick bli drevkarl och det var nog det enda rätta för stegen ekade i skogen. På min tur gick jag förbi ett gammalt torn som sedan länge varit helt obrukbart. Nu var där ett nytt litet hygge perfekt att passa vid. Såvida tornet tål en uppstigning så är det bara att ändra takets lutning. Och hur gick det med hunden, han måste ha tänkt till om meningen med livet osv för han tog bakspåren tillbaka och letade upp mig.

Inga kommentarer: