söndag 7 november 2010

Snökristaller

En jaktlig sett lugn dag. Ett par älgspår som inte var helt färska och älgarna verkade forcera fram utan att ha tid med varken mat eller tarmtömning. Kallt som sjutton var det också idag och när det känns si så där tar jag fram kameran. Snön fanns i luften och jag gjorde ett försök att fånga snöflingorna på bild. Det blev inte så bra med macrot när jag inte hade stativ och skakade av kölden. Men snöflingor är facinerande och ingen var lik den andra. Snöflinga är ett exempel på en fraktal, inte något jag studerat men jag förstår att det alltid funnits människor som funderat och ur den skaran har en del matematiker blivit fraktalister.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilka konstverk!!!! liknar livet....så vackra men ack så sköra....../ Andrea

Kicki sa...

Det är facinerande.