onsdag 23 december 2009

God Jul

Dan före dopparedan. Är lika med ingen rast och ingen vila. Väntan är lång efter julstämningen men den kommer säkert. Ibland kan man tänka, idag finns det inget tänkvärt att skriva om men på något sätt dyker det upp saker vart efter man skriver. Det handlar om att landa och reflektera. Min reflektion från den här dagen var att jag faktiskt stod och tittade på en form med färdig Janssons frestelse. En frestelse som jag stod emot. Nu i efterhand blir man lite påmind om livet som inte alltid är ett liv, där saknaden av det fridfulla blir till en önskan som kanske inte uppfylls. Med det önskar jag alla en fröjdeful jul, verkligen alla och hoppas att julfriden infinner sig. God jul från mig till er!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God jul på dig och till hundarna:)
/Nina

Anonym sa...

Vilken fin bild! God fortsättning! /Anette