onsdag 2 december 2009

Tegsnäs

Saknar dagsljus, idag gick solen upp 09:16 och ner 13:33 och jobbar man dagtid så passerar dagen i ett mörker. Sen en rad av uppbokade helger, det gör att behovet av att komma ut i naturen känns ännu mer påtagligt. Älgjakten är slut. Men till helgen är jag ledig och då plockar jag fram skidorna. Snön ligger och jag hoppas att det tunna snötäcket ligger kvar. Bössan, Grip och kameran och förstås en stor termos kaffe tar jag med, sen får jag se vad som händer. Jag är glad att bara få komma ut. Men då var det, hur blir vädret? Mitt alternativ till sysselsättning är städning, och det kan faktiskt få många med mig att trotsa vädret....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt riktigt nu e det bara skidor som gäller. Ska själv ut och se om jag hittar stortuppen:)
/Nina

Kicki sa...

Här är det inte helt lätt att hitta dom men man måste gardera sig.

Anonym sa...

Men jag då som gillar att städa?? Ska vi kanske göra en deal, ja e inte alltför mkt för att laga mat just nu....? ;) /Mallan G