lördag 5 december 2009

Grip och jag




Då var det lördageftermiddag. Den efterlängtade dagen i dagsljus blev en kort men bra dag. Vädret gick att trotsa fastän jag gjort bort städningen i veckan. Dimmigt och snö men en behaglig temperatur. Vi möttes av en orrflock och helt klart blir motivationen lite allvarligare. Tänk att man kommer precis när de råkar sitta just där. En stående fågelhund med orre i topp inte helt rätt, han kände men såg inget. Men han blev upptäckt och då vet man vad som händer, det var bara att fortsätta förföljandet. Jag hörde och såg dom lite längre bort men sen var dom som uppslukade, inte helt ovanligt. Men jag var glad och hunden och var glad, jag fick motion och hunden fick motion så vi gör ett nytt försök imorgon och båda får hoppas på en ännu bättre dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul var oxå ute idag inte en fågel i sikte men man fick frisk luft och motion.
Lycka till imorn
/Nina

Kicki sa...

Hände inget den där dagen, allt bra med dig?