söndag 27 december 2009

Julledighet


Det blev en fridfull jul och tomten kom med en extern blixt till kameran. Det stod faktiskt på önskelistan och inomhus bilderna kanske blir lite bättre. Men som amatör inom fotandet har jag nu insett att jag måste läsa instruktionerna både på kamera och blixt. Jag tillhör dom som prövar innan jag läser. Lördag tog jag en tur på skidor med hund, bössa och kamera och den klara himlen gav hopp till att söndagen kunde bli en alldeles förträfflig dag. Men icke, snön den vräkte ner. "So what" det fick inte hindra en motionsrunda som inte är helt lätt för en setter som isade under fötterna. Vi fick i alla fall se en järpe som Grip stötte upp. Nu känns det rätt ömt i fötter och armar och det är bara att inse att att kroppen är otränad för skidåkning. Har sett ett fint träningssredskap, kanske byter ut motionscykeln som stått orörd i ett antal år....

Inga kommentarer: