måndag 25 januari 2010

Carl Milles

Orfeusbrunnen framför Konserthuset, en av bilderna i kameran efter en weekend i Stockholm. En helg med Wallmans, shopping och en massa människor. Jag har faktiskt köpt en vit luva till snödräkten. Det kanske låter märkligt men det visade sig på vår resa att det fanns platser som på sina ställen var vintrigare än här i Älvsbyn. Men vad kul att se att det inhandlades skidutrustning på sportaffärerna. Hörde för ett tag sen på Riksradion där någon sportfiskare gav hjälp och råd om teknik och uttrustning för pimpelfiske. Här en självklarhet, men förstås ett intressant inslag för den stora mängden människor som aldrig har prövat på detta. Jag kan förstå att en del har svårt att sätta sig in i hur en jägare tänker. En del växer upp i stora städer och finns då inte inkörsporten till ett naturliv med inslag av jakt och fiske då är det svårt att förstå både vad man går miste om och att acceptera andra människors val. Barn väljer inte sin uppväxt det gör deras föräldrar.....

4 kommentarer:

Sara sa...

Du har så kloka texter och fina bilder på bloggen Kristina :)

Ps. Jag undrar om du skulle vilja vara med intervjun? Det är helt okej om du väljer att inte vara med.

Hälsningar/A-Sara

Anonym sa...

Andra skulle shoppa lös i fina skor och väskor när de är i hufvudstan och vad gör Kicki då? Köper en luva till snödräkten. Enastående!
Katja

Anonym sa...

Så du hittade en luva, det var inte illa! ;) /Anette

Kicki sa...

Sara- Kul att du tycker det, Kan vara med på intervjun hör av mig.

Katja- Vi har skrattat åt ditt inlägg :-)

Anette- Andra (vita)luvan jag köpt söder om Dalälven :-)