tisdag 29 september 2009

Fästing

Fästingen är inte unik men här är den inte så vanlig på våra husdjur. Rock som är gråhund och drabbad av ett antal besvärande fettknölar fick något underligt var det en vårta? Det var vad jag trodde för ett par veckor sedan.
Men igår kväll upptäckte jag en till och blev lite orolig att det var en allvarlig sjukdom. Efter en noggrannare undersökning började jag ana vad det var. Vad gör man, visste att det fanns en fästingplockare någonstans i huset. Fick ge upp sökandet tog en pincett och gjorde som man läst om. Men jag missade något man skulle akta sig för nämligen att nypa i kroppen. Nu fick jag i alla fall ut den med huvud (tror jag). Vi har varit förskonade men nu har jag garderat mig och införskaffat en fästingplockare. De är rent ut sagt vedervärdiga och för vem finns dom?

Inga kommentarer: