onsdag 30 september 2009

Allers

Reportage i Allers nr 41 veckans nummer, ja det händer saker. Hade jag för några år sagt till min mamma att hon skulle vara med i Allers hade hon nog inte trott mig. Tror inte att min mamma någonsin hade räknat med att kunna läsa om sig själv i en tidning som alltid funnits i ens närhet. Där ser man vad jakten kan ge för överraskningar. Jag övertalade henne att hon skulle ta jägarexamen om inte annat för att veta mer när hon följde med på pass. Hon tyckte det var opassande för en "gammal kärring" som hon. Nu som jägare sen 3år tillbaka är hon en förebild för alla som börjar komma upp i åren. Hur påverkas människor när man hör av andra att man kan bli för gammal för att göra nya saker. Åldern ska inte påverka och det är aldrig försent att lära...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är aldrig försent att lära sig något nytt.Det stärker ens självförtroende att klara av tex ta jägarexamen fast man är en 40-talist.Att hamna i allers med två av mina döttrar är ju ett plus./ Mamma

Kicki sa...

Se där! Nu blir det till att skaffa internet också...

Malin G sa...

Men sötisar!!!!! Nu måste ju t.om jag köpa Allers, tant som man fyllt... hihi, ha en bra dag, ses i helgen!! KRAM =)

Astrid sa...

Jag byter tidning med min granne så snart får jag läsa om er :0)